lördag 19 februari 2011

För att undvika rantande

Emellanåt så tittar jag in på sådana där... populära bloggar och förfasas över att de får så stor publik som de får. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, att göra sig mer dum än nödvändigt bara för att bli känd borde vara förbjudet. Och vad fick mig att gå in på det här? Kissie. Ja, jag kan väl acceptera faktumet att folk (eller, nej. Ohyra. Japp) har olika nöjen men varför är det alltid den där sortens mähän som visar hur någon med pengar beter sig? Pinsamma brats som ser ut som något som jag inte ens finner ord för (och så tycker annan ohyra att de är snygga? Jisses... Fast, visst. Smal är ju lika med snygg, dumt av mig.) som gör valfritt inneställe i Stockholm.

Det får mig bara att vilja bli rik så jag kan starta en blogg. Visst, jag skulle spendera mina pengar och inte bo i ett råtthål bara för att men jag skulle ha så mycket roligare blogg. Jag skulle släpa med mig Yvonne till DragonCon så vi kan titta på massor med roligt folk, jag skulle ha ett stort bibliotek och visa bilder på mina senaste införskaffade böcker, ett rum skulle bli dedikerat till brädspel och rollspel samt att det skulle finnas övernattningsrum så jag skulle kunna importera mina vänner till mig för de mest geniala helgerna i mannaminne. Mina bilder skulle vara konstiga festbilder på landet där man känner sig hemma och tar med sig sin egen alkohol men där man inte heller måste dricka sådan. Jag skulle ha foton på vad jag hade gjort senast i min smedja och jag skulle blogga om hur jag har suttit en hel helg och pärlat som en galning.

Ja, jag skulle vara mycket mera läsvärd. Kan någon ge mig pengar så att jag kan börja med det? Eller, kanske kan jag söka statliga anslag?

"Kära statsminister,

skulle det vara möjligt för regeringen att lägga undan en del av budgeten som ändå inte används till det som den behövs till för att visa att det faktiskt finns smarta svenskar som bloggar och som blir kända? Detta är ett ypperligt tillfälle eftersom det är inne att vara en nörd. Med rätt reklamkampanj är jag säker på att jag kan få de flesta lättpåverkade barnen att börja läsa serietidningar och göra vettiga saker med sitt liv såsom ge sig på att klara av Megaman 2.

Låt oss stämma träff för att sluta vårt avtal, detta är ett viktigt steg för att återta intelligensen i landet!

Med vänliga hälsningar

Alv"

1 kommentar:

  1. Jag kan heller inte fatta det! Och det skrämmer mig lite att det är de som är de mest populära bloggarna...

    SvaraRadera