onsdag 2 februari 2011

Så var det dags för kverulering igen!

Igår så läste jag en av de mest idiotiska artiklarna någonsin, en sådan som började få mig att undra om det är första april istället för första februari. En reklam av Boxer med Robert (den där störande animerade gubben med haka och glasögon) har anmälts för att den, det här är roligt, könsdiskriminerande.

Jaha, så det blir ramaskri för att en låtsasfigur fläker ut sig men det är helt okej med tidningar som Slitz och Café? Det är så förbannat idiotiskt att jag inte riktigt vet var jag skall börja och jag tror inte ens att jag kan formulera något mer djupgående än att folk är helt dumma i hela djävla huvudet och borde tamigfan avlivas för sitt eget bästa innan jag startar ett nytt förbannat utrotningsläger och tar itu med det själv. Fast då kanske jag skulle bli anmäld för diskriminering för att jag inte inkluderar djur? Man vet aldrig.

När skall folk fatta att det faktiskt ÄR skillnad på man och kvinna? Det är ett antal ganska uppenbara fysiska skillnader och vi kan inte vara jämlika rakt över. Eftersom jag inte orkar leta upp fakta ordentligt så går jag på vad jag har "hört" från olika folk jag känner, exempelvis har vi det där med att män och kvinnor faktiskt är olika i styrka. Det kan jag köpa, det är skillnad på hone och hane i djurvärlden där honan kan vara mindre och mer oansenlig (ja, ja.. Det finns spindlar där hanen är pytteliten och äts upp efter parning och det finns djuphavsmarulkar där hanen lever sitt liv som en liten fastvuxen parasit på honan...) och varför skulle det inte vara skillnad på oss? Jag har inte hysteriskt stor koll på apor eftersom jag finner dem tämligen läskiga men det jag har sett av Monkey buisness så verkar åtminstone alfahannen vara mycket större och starkare än de andra. Honorna verkar inte vara speciellt mycket mindre men jag tvivlar på att de kan bli så pass stora. DÄREMOT så har vi ju de där skillnaderna som kan variera från person till person, precis som kort eller lång. Det finns kvinnor som är idiotiskt starka och män som är fjolligare än en peruk i Babsans garderob.

Det är rent skitsnack att inte kvinnor kan ta "manliga" jobb som exempelvis brandman men de kanske får ge sig mer fan på det. Jag hörde från en person en gång i tiden att de hade sänkt intagningsprovet för att det inte var några honor som hade blivit godkända vilket jag verkligen hoppas inte är sant. Visserligen lever vi i någon sorts låtsas/semi politiskt korrekt värld så det skulle inte förvåna mig. För fan, kvotera in kvinnfolket för det är ju bra att ha honor på jobbet! Klarar hon inte av att lyfta en fullvuxen människa? Tuff skit, då får väl han/hon/den/det brinna inne då.

Gah, jag är så trött på kön. Trött på idiotiska feminister och allt annat idiotiskt pack som envisas med att ta upp rum på planeten. Jag hittade inte den ursprungliga artikeln jag läste eftersom jag inte tycker om Metros sökfunktion men jag hittade ett annat mycket "pålitligt" medium där det finns en liknande version.

1 kommentar: