måndag 14 mars 2011

Det är väl förvisso inte förvånande...

maldis
... dessutom.. HUR kan man kalla en str 46 för överviktig? Det är 44-46 som är den vanligaste storleken på kvinnor!

BonnieD
Därför att någon med str 46 ÄR överviktig. Bara för att den storleken skulle vara vanligast, vilket jag inte tror, så betyder det inte att den inte är lika med övervikt. Har man den storleken är ligger midjemåttet runt 88 centimeter, och forskning har visat att detta midjemått hos kvinnor innebär en högre hälsorisk.



...Eller så finns det något som heter mångfald och att man kan vara längre vilket gör att man drar större storlekar...?

Tanken som de två flickorna hade är faktiskt trivsam och det är snabb läsning eftersom det är Aftonbladet vi talar om, svenska på handikappnivå där meningarna inte är längre än en död hamsters tankebana. Fast jag håller med en av de som kommenterat om att de kunde ju faktiskt ha tagit på dem snygga kläder också, vissa av de där hösäckarna är inte smickrande för fem öre.



Nej, jag tycker inte om någon av kvällstidningarna men det krävs nog lite uppmuntran och länkande till de få, men trogna läsare jag har att läsa något som har mer substans än... Jag orkar inte hitta på någon rolig liknelse här, sängen nästa.

2 kommentarer:

  1. Fast generellt sett ÄR någon med storlek 46 överviktig. Den är dock inte alltid fet. Tycker det är en jäkla skillnad. Det är inte förrän det är fetma som man borde börja göra någonting åt det på riktigt... som exempelvis vissa individer vars fullständigt värdelöst formulerade bloggar du följer. DET är fetma.

    SvaraRadera
  2. Visst är det skillnad på övervikt och fetma men det är fortfarande två ord som används för mycket efter en modell som ändå inte stämmer. Övervikt är ett negativt laddat ord och med övervikt så tänker jag på någon som det syns på, inte på mig. Visst, fanns det en riktig mall på vad man skall väga eller inte istället för idiotisk bmi så hade jag gått med på det men storlek 46 är inte alltid storlek 46 på samma sätt som det var förut och då är det inte en måttståck man kan gå efter.

    Äsch, det är här något man kan älta i evighet..

    SvaraRadera