måndag 21 mars 2011

Det var något jag skulle göra...

...vad det var minns jag däremot inte så jag kan ge en kortfattad version av min helg.

Lördag
Vaknade tämligen tidigt och låg och drog mig i cirka en timme innan jag masade mig upp för att göra lite ärenden på byn, införskaffade lite drickjom och skaffade även en present även om det inte blev det jag hade tänkt mig. Dumma Lindex som bara hade mysstrumpor med Hej Katten på. Vid tre-snåret började tröttdemonen hälsa på men jag kämpade tappert emot även om jag inte kunde motstå frestelsen att krypa ned i sängen med mitt ds, samtidigt började jag även få en bultande värk i tinningarna. Vid fem var det dags att göra sig vacker med allt vad det innebär, sminket blev rackarns tjusigt och jag sörplade i mig en stout under tiden, huvudvärken molade lite i smyg men jag hoppades på att den skulle avta.
Sedan kommer det mest imponerande jag gjorde under denna helg, jag hittade hem till damen vars födelsedagsfest jag var bjuden på! Även om det involverade lite nyttjande av upplysning.se samt Eniro så luskade jag mig framåt och det blev även extra lätt när bostadsområdet var välskyltat. Första doften av grillat låg även i luften, svenskar är konstiga emellanåt.
Väl på festen så var det trevligt även om min huvudvärk började bli allt värre vilket gjorde det lite svårt för mig att vara social med alla de människor jag knappt hade träffat även om det var riktigt trevligt. Gjorde det lite svårt att visa entusiasm när det kom långväga besök eftersom jag var mer upptagen av att få mitt huvud att sitta kvar på halsen och detta resulterade i att jag knatade hem vid den extremt sena timmen av halv nio. Tjugo över nio låg jag i sängen efter att ha sminkat av mig allt tjusigt, borstat tänder och knaprat knark och sedan sov jag som en död med vissa avbrott då jag vaknade och insåg att jag fortfarande hade huvudvärk.

Söndag
Vid elva på förmiddagen kämpade äntligen mina kära Bamyl ned värken och jag kunde trivas i det bra sällskapet som kom från Lilla Edet för att shoppa lite med mig och det resulterade i en heldag i Ullared där vi flängde runt i diverse butiker men först och främst GeKås. Jag gissar på att det nog kan ha räknats som en sorts migrän, tror jag. Det fikades, handlades, åts mat och så avrundade vi med att besöka ett världsarv och en kylig dag i mars blir definitivt mycket varmare i rätt sällskap. Tackar och bockar för att ni ville lägga en söndag på mig, kära vänner!

1 kommentar: