torsdag 31 mars 2011

Hit men inte längre.

Fröken Patricia skickade den här vidare så nu skall jag skriva åtta saker om mig själv och sedan skicka det vidare till åtta personer till.

  • Jag är en obotlig stoppkloss när det kommer till allt sådant som kedjebrev, om det så står om att något har skickats jorden runt fem varv och det kan bli ett till om jag skickar vidare så tänker jag "Fuck it. HAH! DELEEEETEEEE! Mouhahahahahahaha!" Alla vill vi leka gud bakom vår dator.
  • När jag såg reklamen för filmen The box förstod jag inte hur det skulle kunna bli en spelfilm av den handlingen. Det kommer en låda till min dörr och om jag öppnar den (eller hur det nu var) så dör någon okänd människa och jag får pengar. Jaha? Det blir ingen lång film det.
  • Jag är inte rädd för att bli gammal, jag är rädd för att bli tråkig och osynlig. Den dagen jag tycker att ett par blåjeans och en virkad tröja är finkläder så hoppas jag att någon avlivar mig.
  • Jag är asocial även om jag döljer det noga, jag tycker inte om att prata i telefon förutom med ett par väl utvalda personer. Att ha telefonskräck är tämligen intressant eftersom en stor del av kommunikationen utåt på jobbet går via telefon även om många har gått över till mail. Jag är bra på att låtsas.
  • Att jag har sagt upp mig från mitt jobb gör att jag känner mig som ett stort misslyckande vad alla andra än säger och även om jag själv vet att jag hade blivit ett monster förr eller senare av att ha stannat kvar. Det är bara det att smyckesfjantar finns högt och lågt i vårt långa rike, snart som pizzabagare eller liknande, så min chans att få ett jobb som guldsmed i mina hemtrakter är troligen lika med noll om jag inte horar runt rejält. Psykisk hälsa kontra arbete som man är utbildad till? Den här gången vann tack och lov hälsan även om jag svär åt mig själv över att ha varit så "svag".
  • Ignorance is bliss är min paroll, jag vill inte prenumerera på en dagstidning för man blir bara deprimerad. Arla i urtid köpte jag En dingding värld och läste igenom för att den var rolig, även fast jag visste att allt vad buffel och båg så blev jag väldigt förskräckt över att läsa "Jorden går UNDER 199-!!!" (minns inte vilket år riktigt) och jag tillbringade en stor del av nyårsafton med att ha ångest.
  • Jag må rubricera mig själv som en nörd men jag känner tämligen ofta att jag inte är nördig nog. Jag har inte ens klarat av Diablo och även om The legend of Zelda är min absoluta favorit så kan jag räkna de spel jag har klarat i serien på ena handen. A Link to the past klarade jag även bara för att en bekant spelade förbi det förbannade rummet där golvet försvinner samtidigt som man måste panika runt och tända lyktor och då blir det bara Windwaker och Minish cap kvar. Tämligen pinsamt.
  • Jag är en Nintendo-hora men även jag har mina gränser. Jag vill verkligen tycka om Wii men jag har nog inte riktigt förstått tjusningen med handkontrollsviftandet, de spel jag tycker bäst om till den konsolen är faktiskt de som kontrollen nyttjas som en "vanlig" handkontroll (Super Paper Mario är GRYMT!) men i många andra spel känns det bara som en töntig gimmick. Det finns massor med spännande finesser att utforska men spelutvecklarna verkar inte riktigt förstå vad de skall göra med det och istället kommer det tjogtals med skitspel per varje superbt spel. Jag förstod aldrig riktigt storheten bakom Mario Galaxy eftersom jag redan hade provat konceptet i Super Mario Sunshine till Game cube.


Där var det åtta saker, alltid lika trevligt att vara självuttömmande. Hur många är det som läser det här egentligen?

Vilka jag skickar det vidare till? Hah! Där hänvisar jag till min första punkt, jag tycker det är roligt att svara på frågor så länge de är lite mer nytänkande än "Hur ser ditt rum ut? Vad har du i väskan? Vad gjorde du idag?" men jag skickar helst inte vidare något, känner någon sig manad så varsågod. Håller på att fila på en egen lista med trettio olika ämnen men det blir ett senare problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar