torsdag 31 mars 2011

Skräckblandad förtjusning

Jag läste det här och blev lite kallsvettig av tanken. Det är förbannat roligt att det går bra för Sabaton men samtidigt så börjar jag tänka på alla nackdelar för mig som åskådare det har. Ju större ett band blir, desto mindre ser man av dem på scenen om man inte har ork att stå längst fram och knö, även om de spelningar jag har varit på hittills har visat på de "snällaste" åskådarna hittills så finns det inte hur mycket snälla hårdrockare som helst och ju fler fans det blir - desto fler mosare kommer det och desto längre bort från scenen hamnar jag för att jag inte skall få panik.

För visst, det är trevligt att se sina favoriter på "riktigt" men om det är ett mellanläge utan bildskärmar så är det egentligen bara ett par myror som fjantar runt någonstans i avståndet. Huu, jag hoppas de tänker över utformningen på festivalområdet så det finns plats att fly undan om det behövs även om jag känner mig tämligen besviken över att inte kunna stå långt fram. Två gånger har jag ändå stått vid skranket och en gång ett par meter ifrån men desto mer fans betyder även desto fler... sleazerockbrudar och DE är fanimig inga man vill vara i närheten av. De jag har stött på hittills har lite av den där känslan av att man inte vill titta för länge på dem för då kommer de vråla "VA FAAN, MUCKAR DU?!" förr eller senare.

Usch, jag tycker inte om folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar