söndag 6 mars 2011

Wellpapp

Jag har börjat plocka ned bit för bit av det så kallade hemmet, kan inte minnas senaste gången jag levde med så lite böcker som jag gör för tillfället, fem böcker har jag i lägenheten. Alla filmer är hemkörda också, till det riktiga hemmet som egentligen aldrig slutade vara det.

Rastlösheten gnager i mig, jag har inget att göra, inget att göra, massor att göra men vill inget göra. Stirrar på datorskärmen och ser hur timmarna tickar framåt, hur helgen går till vardag och ännu en vecka maler på.

På fredag åker jag upp med större delen av mina kläder i stora sopsäckar, tvättmaskinerna snurrar runt i källaren med det jag har haft liggande på golvet. Tankarna snurrar i ömsom panik och ömsom lättnad över beslutet, det som jag vet är rätt men ändå så kommer skräcken emellanåt.

Jag önskar bara att jag kunde ha bitit ifrån i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar