fredag 1 april 2011

De små tingen

När jag kom ut från Systembolaget idag (ja, jag dricker emellanåt vin i min "ensamhet" för att det är tämligen trevligt att sitta och fnissa för sig själv även om det är mycket roligare med rätt sällskap) och är som vanligt i min egen lilla värld där andra människor är ett töcken men så är det något som fångar mitt öga.

En knapp på en jacka med en symbol jag känner igen som rebellernas symbol från Star Wars sitter på en jacka och det är som om det blir en extra vårsol på himlen, mitt leende exploderar och jag önskar bara att jag hade hunnit ge det leendet till ägaren av knappen som susade förbi mig.

För det är så det skall vara, det är det som jag vill att mina saker skall göra. Även om jag bär det jag bär för mig egen skull så vill jag att någon skall se det och bli glada av det. Även om nördar uppenbarligen är något som finns i parti och minut numera, tillräckligt för att till och med skapa en sitcom med sådana, så känner man sig lite ensam om man är i fel vatten. Då kanske det ger en sekund av gemenskap av att se någon gå runt med en T20 om halsen, åtminstone hoppas jag det. Eller, jag vill det.

Jag var hos optikern idag för att få ett recept på glasögon, trevligt nog hade jag fått bättre syn, och min optiker och jag kom in på att det inte fanns så mycket som stack ut här i staden och det ligger något i det. Kanske smyger de runt i den familjära småstaden, inkognito med hemliga handslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar