torsdag 7 april 2011

Idag var ingen vanlig dag

Jag kom självklart inte upp förrän jag hade snoozat (varför finns det inget bra ord på svenska för?) tre gånger och jag rullade in till jobbet precis på minuten men jag hade åtminstone fått mig finklädd och tillpiffad för att känna mig extra tillfreds med mig själv. En T3 i ena örat, en T20 i andra, Cthulhu om halsen samt lila kläder och benvärmare.

När jag sitter vid min plats och pysslar med dagens arbete så kommer söta Frida fram med en latte och en chokladmuffin dekorerad med strössel och ett tårtljus, detta markerade starten för en genial dag. Patricia ringde och sjöng för mig, Ingrid gav mig en underbar skål/kopp hon har drejat med mitt namn på, Madeleine gav mig mumsigt te och en fin glaslykta med ett ljus i och sedan fick jag en fin blomma av allihop. Att sitta med en present i handen och se alla arbetskamrater stå och sjunga för mig gjorde att det var väldigt svårt att inte börja darra med underläppen och jag blev så glad att jag inte visste var jag skulle ta vägen och jag hade inte en aning om att de skulle göra något sådant.

När jag kommer hem så väntar ett gratulationskort från älsklingens familj plus en avi med Johans namn på och jag knatar ner till Ica för att hämta ut det. I paketet fanns en Nintendo-tröja, två Gameboy-spel och en godisplåtask i form av Links sköld och jag blev om möjligt ännu gladare. Sedan ser jag en bild som älskade Yvonne har ritat av mig och då var det verkligen dags att ta till lipen.

Lägg till en hel armé av gratulationer via ansiktsboken och via sms och telefon och det resulterade i en av de bästa födelsedagar jag har haft på länge. Jag kan faktiskt inte riktigt komma ihåg senaste gången jag kände mig så omtyckt av så många på en och samma gång.



Tack!

2 kommentarer:

  1. tack ^^ ne försöker! men gott att ha de lite i bakhuvudet! Kommer jag under BMI 22 som jag "borde" ha. så kanske det är dags att stanna eller tänka på vad man gör så man inte blir sjuklig! Är nog lätt hänt. Men hoppas någon säger till mig när jag blir för smal :O när va de du åkte förresten ? måste ju fixa naglar till dig :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ledsen att jag missade din dag. Men ett jätte grattis ska du ha från oss alla i Lilla edet.
    KRAM!!!

    SvaraRadera