lördag 16 april 2011

Lördag

Ensamheten känns som ett faktum, en blick ut på den ostädade lägenheten gör att jag vänder mig om och tittar på datorskärmen igen. Berg av kläder, svarta sopsäckar med kläder, kassar med återvinning som jag måste ta ned till parkeringen men jag vågar inte riktigt för nu är jag tämligen säker på att jag slänger fel men jag orkar inte bry mig samtidigt som jag inte riktigt vill få skäll från någon. Det blir väl att smyga ned mitt i natten. Hah.

Dammet ligger inte bara i hörnen, det letar sig ut på öppna ytor och in i mitt huvud där det sörjar ned alla mina tankar. Vad skall det bli av mig nu? Vad skall jag hitta på? Vad skall jag bli när jag blir stor och kommer allt att lösa sig? Hur skall det gå att bli sambo igen? Kommer jag få en utskällning över att jag styr och ställer? Kommer det att gå bra? Vad kommer att hända i framtiden? Ingen av dem är något jag grubblar över speciellt ofta förutom vissa som ligger som en liten klump i maggropen och molar men de flesta är hopknycklade till en stor boll av ord som verkar explodera inuti så fort jag sänker garden lite grann och funderar.

Ett tämligen effektivt sätt att få bort allt det där är att jag går in i mig själv, stänger av allt och tittar på rörliga bilder, springer in i en värld befolkad av nördar och då känns det ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar