tisdag 10 januari 2012

Sex saker du verkligen vill ha

Som jag tidigare har listat upp så är jag en tämligen prylgalen människa och visst skulle man kunna lista stora saker som fred på jorden eller liknande.



Däremot väljer jag att ta den materialistiska vägen eftersom det är roligt att sukta efter saker och ting.

  • Den röda Hugo Lindgren-boken. Dregel. (Uppdatering, förhoppningsvis har jag den snart!)
  • En verkstad. Visserligen många saker i just en verkstad men. Ptja. Det är ju ett ord?
  • En gammal sekretär, jag har velat ha en sådan sedan jag såg ett program av Antikrundan (ni vet på den tiden när folk faktiskt tyckte att man var töntig om man sade att man tittade på det?) och de visade upp åtskilliga lönnfack och gömmor. Underbart.
  • En katt. Inte vilken katt som helst utan en nakenkatt. Jag är för lat för att städa, har viss allergi själv samt att min älskade syster är mycket allergisk mot katter och jag vill gärna att hon skall kunna hälsa på mig. Nakenkatter är så "fula" att de blir söta men det är deras personlighet jag blev mest förtjust i när jag såg ett litet "reportage" om en ägare av sådana katter på tv för bra länge sedan. Den kissen skulle inte bara få ett namn utan åtskilliga, dels Fleshy för att Robotman (eller Monty som den heter numera) har en katt vid det namnet och sedan något egyptiskt och det tredje (troligen tilltalsnamnet) skulle bli det som passar rätt.
  • Ett eget hem. Inte bara en lägenhet utan det där stället som gör att man landar ordentligt. Senaste åren har varit ett evigt runtflängande och jag har inte känt mig ordentligt hemma på jag vet inte när. Det har varit hemtrevligt och mysigt av olika grader men den där känslan man får när man verkligen börjar att bo in ett ställe. Min nästa lägenhet skall bli en orgie i saker jag tycker om och alla de figurer jag gjort av hamapärlor som var menade att bli en del av ett gemensamt kök i våras skall stoltsera överallt i mitt egna hem istället. Det kommer att bli fabulöst.
  • En sådan där kurvig byrå med marmorplatta, de är så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar