lördag 14 januari 2012

Två frågor

Tidigare inlägg har varit mer specifika i mitt tycke medan denna känns lite mer flummig och jag vet inte riktigt vem frågorna skall ställas till, vad de skall handla om eller något överhuvudtaget. Svaret är ju i grund och botten 42 och andra frågor som jag har grubblat över senaste tiden har jag redan svaren på men jag får försöka åtminstone.

  1. När jag var liten och hälsade på farmor så fanns det något som jag alltid suktade efter i hennes skafferi. Ekströms pulverte med svartvinbärsssmak. Denna gudomliga dryck som smakade himmelrike (och socker) försvann helt plötsligt från sortimentet och jag sörjer det nog mer än bristen på kolate här i Svea rike. Så min fråga är helt enkelt: Varför, Ekströms? VARFÖR?
  2. Hur kommer det sig att hur många små tunnisar jag än ser i butikerna så är det alltid de små storlekarna som det finns överflöd av på reaställningarnas klädutbud. Varför kan inte klädbutikerna sluta att prioritera storlek 36 snart? "Stora" storlekar är inte stora alla gånger faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar