onsdag 17 oktober 2012

Dag 5- 10 bästa konserter jag sett

Den här listan riktar sig nog till folk som har levt mer av livet än jag känns det som men jag skall nog kunna skrapa ihop ett par stycken.
  • Navid Modiri och Gudarna i Karlskoga 200...6 tror jag. Det gick inte att stå still och minen på sångaren i bandet som spelade innan var obetalbar!
  • Nine Inch Nails 2007 var visserligen ingen sådär WOW-upplevelse även fast det var den första riktiga konsert med biljett som jag varit på men det var trevligt att höra det ändå. Ja, höra får jag säga eftersom jag hade ont i ryggen och var tvungen att sitta ned ett tag för att överleva. 
  • S.P.O.C.K. på Arvikafestivalen 2000 (tror jag) var en stor källa till glädjerus, att se en syntare marscheringsdansa i en stor vattenpöl gjorde det bara ännu bättre.
  • Sabaton på Metallsvenskan 2010 var första gången jag såg dem och det är fortfarande en av mina favoriter av de konserter jag har sett med dem.
  • Grailknights på Rockstad Falun 2010 må inte vara en bra spelning i sig men deras kostymer och deras mellanprat gjorde det väldigt charmigt. 
  • Van Canto på Rockstad Falun 2011 var fenomenalt och det slog mycket det året.
  • Danko Jones på Rockstad Falun 2012 överraskade både mig och lillebror. De svängde!

...och där kan jag inte komma på fler faktiskt.

1 kommentar:

  1. Är absolut mest avundsjuk på att ni sett/hört Danko Jones!! Ja vill oxå!!!!!!!!!

    Puss

    SvaraRadera