fredag 9 november 2012

Dag 28- 10 saker jag ångrar

Det här blir svårt och jag tvivlar på att jag kan komma upp i tio stycken men jag skall göra ett ärligt försök.

  • ....
Visst finns det åtskilliga småsaker som jag ångrar men om jag fortfarande skulle gå runt och gräma mig över dem så hade jag varit en bitter och hemsk människa. Livet är fullt av vägskäl av olika slag och även om jag kan ångra hur jag har hanterat saker och ting så har jag ändå tagit itu med det till slut. Ibland har valen jag gjort inte varit de mest optimala men till syvende och sist så har jag ändå lärt mig saker utav dem och då har de inte varit förgäves.

Jag skulle kunna sitta och tjafsa om småsaker om att jag ångrat mig över att jag suttit uppe alldeles för länge någon natt och att jag gjort ditten och datten men de är bara petitesser och sådant som hör till. Man bör blicka framåt, inte bakåt. 

1 kommentar:

  1. *Applåderar* Det var ungefär vad jag själv tänkte när jag såg den där rubriken. Det enda jag faktiskt kan säga seriöst att jag ångrar utan att bli bitter är att jag slarvade bort ringen jag ärvt av farmor. Allt annat är vatten under broarna, liksom.

    SvaraRadera