lördag 10 november 2012

Dag 29- 10 önskningar

Snart är utmaningen färdig, jag lovar!

  • Att jag får arbeta som guldsmed på ett eller annat sätt för resten av mitt liv och att jag kommer att fortsätta att utvecklas i det och aldrig stagnera.
  • Att mina nära och kära får leva länge med friskheten i behåll.
  • Med risk för att låta töntig men jag vill faktiskt få mitt lyckliga slut.
  • Förr eller senare vill jag ha en nakenkisse! 
  • Att läkarna skulle kunna göra något åt de krämpor mina nära och kära har.
  • Jag skulle så väldigt gärna hitta kurser att läsa i enbart specifika epoker av konst och design. Art noveau och Art deco med störst fokus på smyckena.
  • Sy en egen folkdräkt (samt hitta tiden för att sy den, förvisso).
  • Jag tror på att det finns mer än vad ögat ser och jag har troligen upplevt en del oförklarliga saker men logikern i mig bortförklarar dem allt eftersom åren går så även om det är en farlig sak att önska så skulle jag vilja uppleva något övernaturligt igen. Helst inget som skrämmer livet ur mig.
  • Egen fullt utrustad verkstad. Blotta tanken på en gjutslunga med tillbehör är tämligen upphetsande.
  • Eget bibliotek, med lönngång.
Eeehm... Det är förbannat svårt att hitta saker som inte varierar från fred på jorden till rent egoistiska, materialistiska saker. Ja, de sista är sådana saker jag önskar mig men de är också lite panisk utfyllnad i ett försök att avsluta listmånaden med stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar