måndag 31 december 2012

Året som gått

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Aldrig gjort och aldrig gjort... Något jag inte har gjort på väldigt länge däremot, DET gjorde jag. Jag slappnade av och tog saker för vad jag trodde att de var.

 2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften? Tsk. Sådant håller inte jag på med.

 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, faktiskt. Konstigt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov inte. Det är illa nog att vänners närstående avlider. Usch.

5. Vilka länder besökte du?
Kan vi inte ta landskap istället? Halland, Värmland, Skåne, Uppland, Småland, Västergötland samt säkerligen några mer. Mycket trevligare så här!

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Fritid samt ork att göra något på denna fritid.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Ingen som kommer att fastna extra länge i minnet faktiskt. Däremot är det saker jag kommer att minnas, som att två guldsmeder hör av sig nästintill samtidigt angående jobb för det är banne mig något att minnas!

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2012?
Att jag faktiskt fick en anställning på det ställe jag sökt jobb på varenda gång jag såg det ligga ute på platsbanken.

 9. Största misstaget?
Eftersom jag inte kommer på några så har det bara varit småfadäser, allt händer av en anledning.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En redig förkylning (eller vad man nu skall kalla dem) var väl det som gjorde att jag var tvungen att vara hemma från jobbet. Sågat mig i fingrarna har jag gjort ett par gånger, ja.

 11. Bästa köpet?
Bensin så jag har kunnat ta mig till och från jobbet, det är djävligt bra köp det!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jobbresor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oh, ja. Att få en tillsvidareanställning, att inse att främmande människor kan tycka om mig, min familj, böcker. Mycket.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Jag förknippar inte musik med år utan mer med tillfällen som jag inte alltid minns åren på.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt gladare, att komma över snedknullade stolpskott har sina fördelar.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån, jag börjar att lära mig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Nattsuddat. Visserligen tycker jag om det men man blir lite dum i huvudet av det.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen.

19. Blev du kär i år?
Mjae... Förtjust, blev jag däremot men det gick över.

20. Favoritprogram på tv?
Tittar knappt på tv, blir det av så blir det väl South Park. *rycker på axlarna*

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte folk, jag föraktar dem.

22. Bästa boken du läste i år?
Nu skäms jag eftersom jag måste tänka efter om jag ens har läst en bok i år.

23. Största musikaliska upptäckten?
Hmm... Intet nytt under kjolen här, tror jag.

 24. Något du önskade dig och fick?
Guldsmedsjobb. Underbart.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Jag har slutat att önska mig saker som jag inte kan styra över själv.

26. Årets bästa film?
Bilbo var myspysig!

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag tror att mamma med styvfar kom över tillsammans med syskon för en fika och lite mys.

28. De bästa nya människorna du träffade?
Mina chefer, lätt.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Mer proper på grund utav allt jobbande.

30. Vad fick dig att må bra?
Arbete, stickning och sömn.

 31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tilltalande skådisar av hankön, typ?

32. Vem saknade du?
Ingen.

33. Favoritmånad?
*funderar* Juli fick jag chansen att göra en Sverigeturné, det var väldigt trevligt.

 34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer ryggrad, helt klart. Fast jag jobbar på det.

1 kommentar:

  1. MEN DET GICK ÖVER?!?!?!?!!?!? :((((((((((((((((((((

    SvaraRadera