torsdag 28 mars 2013

Dag 16 - Ljuva knark!

Får jag bara lista EN sak? Omöjligt! Jag är beroende av många saker!

Handarbete är en rejäl drog för mig, det är ett sätt att tömma huvudet från dagen som varit vilket är guld värt för att motarbeta grubblande och ältande. Stickning är fabulöst roligt och jag är bortskämd med att ha åtskilliga handarbetare i släkten vilket gör att jag har många att rådfråga om jag stöter på svårigheter även om det är så mycket enklare att följa engelska stickbeskrivningar än svenska.

Så jag har stickat två par strumpor och håller på med det tredje paret, två bläckfiskar, två och en halv sjal i spetsstickning, tre par vantar, en mössa och säkerligen mer saker som jag har glömt och det där är vad som tillverkats sedan i höstas.

För stunden håller jag på med en tröja som i teorin snart är färdig även om jag med största sannolikhet kommer att repa upp kroppen eftersom figurformningen blev lite för åtsittande för att jag skall tycka om det.

För inspiration så rekommenderar jag Ravelry, platsen som jag kan surfa runt på i timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar