tisdag 26 mars 2013

En av alla

Idag var jag hos barnmorskan för att ta ett cellprov samt byta ut min kopparspiral, dessvärre lyckades jag bara med en av dessa saker.

Eftersom jag inte har fött barn så är min livmoder inte av den erfarna sorten och jag fann mig bli illamående och svimfärdig av barnmorskans försök att mäta djupet. Jag svamlade om att jag började bli yr och att min hörsel började bli dov och hon plockade snabbt ut de instrument hon hade inuti mig.

Faktiskt så har jag inte så stora problem med att vara naken och visa upp mig på det där sättet för yrkesmänniskor, jag känner mig mer osäker just för att man är halvklädd även om jag har arbetat bort den känslan genom årens lopp. Jag låg på britsen med benen uppe på knästöden medan jag kallsvettande försökte bli mig själv igen, det tog bara några minuter.

Jag må inte ha bytt ut spiralen men jag fick svar på min undran över om det var standardprocedur att fråga om någon som har bestämt sig för att göra abort vill se fostret.

Nej, det verkar inte vara det utan istället var det den individuella människan som tyckte att det verkade vara en bra idé.

De skall vara glada för att det var jag som var patienten, jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar