torsdag 27 juni 2013

Jag har svar på allt!

"bli guldsmed folkuniversitet"

Ja, du. Kalla mig gammalmodig och kalla mig tjurskallig men det verkar faktiskt höra till guldsmedens lynne men folkuniversitet? Bah, humbug. Ni vet vad jag tycker i den här frågan och det finns en anledning till varför jag inte vill gå med i något som heter mästarföreningen eftersom jag faktiskt inte är en mästare. Än, det vill säga.

Faktiskt så mailade jag till en bloggerska och påpekade det felaktiga användandet av termen silversmed och fick ett långt och informativt mail tillbaka även om jag inte håller med om att termen silversmed skulle vara ett nytt påfund men man får väl vara glad för det lilla. De guldsmeder som av ren och skär bekvämlighet kallar sig silversmeder för att de arbetar främst i silver, ni borde skämmas. Rejält. Skäms! SKÄMS!

"få frunatt erkänna otrohet" 

En konstig sak att söka på får jag säga, särskilt om du verkar vara så pass upprörd att du glömmer bort mellanslagstangenten. Ptja, kvinnor svarar ju ganska bra på stryk och straffknullning. Provat med det? De är ju ändå ganska enkla själar som inte förstår sitt eget bästa så ett rejält kok stryk innan du skickar in henne till spisen igen kanske får fram sanningen ur henne. Annars kan man ju alltid skaffa sig ett eget förhållande vid sidan om och använda ursäkten att du faktiskt redan trodde att hon hade någon.

Eller så kan man ju faktiskt prata, jag har hört om sådana tokigheter som kommunikation utan teknik mellan de två som talar, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar