onsdag 19 juni 2013

Mitt liv för stunden

Jag har tänkt skriva lite kveruleringar av och till men har inte lyckats med att komma till skott, känns som om jag har åtskilliga saker att berätta igenom men när jag väl sätter mig vid datorn så glömmer jag bort det.

Lägenheten går långsamt men framåt i sitt försök att bli ett hem, jag kryssar för stunden mellan lådor och kassar men det växer fram något mellan dem. Min bokhylla är belamrad så till den milda grad att jag undrar hur jag skall få plats med allt och jag tiggde till mig en liten hylla att stoppa in mina spel i från pappa. Eller, jag frågade lite löst om den varav pappa svarade: "Får du plats med den i bilen?" så jag tar det som att jag räddade den från att gå till Bra och Begagnat.

Mina spelkonsoler är vackert uppradade i mitt vitrinskåp och jag kan meddela läsarna om att det INTE går att bygga ihop ett Detolf från Ikea utan att stoppa in den bakre glasskivan men det var värt ett försök i alla fall. Köket är faktiskt nästan helt på sin plats, det är bara en del omordning i hyllorna som är kvar att göra samt att diska igenom allt porslin som har blivit tämligen sunkigt av två års nedpackning. Garderoberna är det väl lite värre med... Eller, det är ingen brist på den varan men det är lite brist på hjärnkapacitet på hur jag skall möblera i dem.

Så det går framåt, snart har jag semester och jag skall även åka på semester vilket jag verkligen ser fram emot så livet leker och har sig.

I vanlig ordning så sviker orden mig när jag är lycklig men det är ju faktiskt min blogg så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar